У зв’язку з усе більшими можливостями онлайн-навчання освіта буде зміщуватися від конвеєрної моделі до особистісно-орієнтованої, яка буде персоналізована і індивідуально адаптована для кожної дитини.
У неминучості цієї тенденції переконаний Майкл Хорн, співзасновник американського Інституту Клейтона Крістенсена Інновацій в Освіті і співавтор нової книги «Змішане навчання: Використання підривних інновацій для поліпшення шкіл». (Blended: Using Disruptive Innovation to Improve Schools).
Хорн вважає, що адаптація освітнього процесу під індивідуальні потреби кожного студента є ключем як для мотивації, так і для самого успішного навчання.
Змішана модель навчання передбачає поєднання традиційної системи освіти з програмним та онлайн-середовищем навчання.
«Одна з головних причин, чому школа така стомлююча і нудна полягає в тому, що всі ми відчуваємо різні потреби у навчанні в різний час – нас включають в процес різні речі», – говорить він.
Студенту, який тільки ще освоює фундаментальні навички, не слід читати Шекспіра, пояснює Хорн, але замість цього він повинен бути поміщений в змішане навчальне середовище, що використовує програмне забезпечення для поліпшення базової грамотності, перш ніж перейти до невеликої групової дискусії з викладачем.
Змішані середовища навчання можуть також допомогти уникнути обмеження у студентів різноманітних талантів та інтересів. За словами Хорна реальність в середовищі онлайн-навчання дозволяє вчитися від кого-завгодно, де завгодно, і ви можете прослухати чудові висококласні курси та викладачів у вашому класі, навіть якщо ці викладачі живуть на іншому кінці планети.
Вчений зазначає, що важливо, дати студентам більший освітній вибір, в міру їхнього навчального прогресу, так щоб вони могли взяти на себе відповідальність за власне навчання і його подальше просування. Хорн розповідає, як на основі змішаного навчання можна створити ігрове навчальне середовище, яке заохочує студентів допомагати один одному в досягненні освітніх цілей.
Він також обговорює, як освіта виходить за рамки традиційних інститутів, про те, як буде розвиватися атестація, оцінки стануть більш органічними, а адміністрування буде орієнтуватися на результат.